Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO Find X5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

d*************@h********** 10-06-2022

Prima toestel, maar prijzig.

Geschreven voor: OPPO Find X5

Voor het eerst een OPPO gekocht maar helaas ook de laatste. Er was geen Nederlandsche beschrijving bij en dan is het best lastig om mee te werken. Ik koop meestal een Samsung, maar merk het verschil al in de software. Echt een wereld van verschil. Samsung is veel beter en prettiger in de bediening.
Het is een prima apparaat, best snel tot nu toe, maar wel af en toe een traag toetsenbord en navigatie knoppen. Dat is heel vervelend. De schermresolutie is relatief laag, maar de accu is prima. Handig is wel dat je er ook een hoesje en overscherm bij krijgt. Na vele updates loopt het toestel soms vast. Er is veel opslag, maar ik kon niet echt veel apps downloaden. Op de Samsung wel en dan heb ik ook minder problemen ermee. Gelukkig is de Adroid 10 versie er en dat is wel prettiger. Verder is er geen 5G en geen notificatielichtje en volume kan niet laag genoeg, erg jammer. Prettig is de accurduur en 2 x SIM plus microSD.

Pluspunten

• accu
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• schermresolutie
  • prijs

t**********@h********** 31-05-2022

Fijne telefoon, absolute aanrader!

Geschreven voor: OPPO Find X5

Ik heb de Oppo find X5 nu sinds een paar dagen in gebruik en je raakt er erg snel aan gewend. Het toestel is fijn in gebruik, wel iets groter dan mijn vorige telefoon, maar ook dat went snel genoeg en is geen ramp.

De batterij gaat lang mee en is ook erg snel opgeladen dus ideaal als je niet lang de tijd hebt om je telefoon te laden.
De helderheid van het scherm kan je instellen waarbij je voldoende keuze hebt in helderheid. Daarnaast zijn de kleuren van de telefoon goed en helder en is het design strak en ligt het toestel fijn in de hand.

Foto's en filmpjes zijn onwijs scherp! Zoek je een toestel met goeie kwaliteit foto's dan zou ik dit toestel zeker overwegen. Hij stabiliseert goed en maakt heldere filmpjes.

Qua app gebruik is het niet heel anders dan andere android telefoons, behalve dat ik nog steeds niet helemaal de tril en meldingen van Whatsapp goed weet te krijgen. De ene dag gaat het goed en de andere dag niet, maar wellicht is dit weer anders na een update.

De besturing spreekt verder voor zich en is dus snel onder de knie te krijgen.
Absolute aanrader dus!

Pluspunten

• Korte laadtijd van batterij
  • Batterij gaat lang mee
  • Heldere camera, scherpe foto's en video's

Minpunten

• Meldingen op vergrendelscherm zijn niet zichtbaar.

Jolanda 31-05-2022

Super toestel, maar bedenk of je deze prijs wil betalen.

Geschreven voor: OPPO Find X5

Ik ben erg tevreden over de telefoon. De telefoon werkt snel en het scherm is helder en duidelijk. Ik ben niet gewend aan OPPO dus ik moest wel even wennen aan de werkwijze van dit toestel. Het toestel is vrij groot en daardoor voor mij moeilijk met één hand te bedienen.
Overzetten van gegevens gaat eenvoudig met de bijgeleverde kabel. Ook kun je je toestel volledig opladen in een half uur.
Bij de telefoon wordt ook een beschermhoesje voor de achterkant geleverd. Zelf een los hoesje kopen (flipcover/bookcase) is vrij lastig gebleken.
In gebruiksgemak is het toestel fijn.
Ik zet wel wat vraagtekens bij de prijs/kwaliteit verhouding. Het is zeker een goede kwaliteit toestel, maar ik vraag me wel af of ik deze kwaliteit voor dit geld nodig heb of dat een goedkoper toestel dat iets minder is ook afdoende zou zijn.

Pluspunten

• Mooi
  • werkt goed
  • goede camera
  • goede beeld kwaliteit

Minpunten

• groot
  • moeilijk hoesje voor te krijgen
  • vrij duur

laikozz 31-05-2022

Mooi en groot

Geschreven voor: OPPO Find X5

Vol verwachting opende ik de doos met de telefoon. Wat een groot apparaat! De telefoon werd geleverd met een hoesje, een oplader en een kabel. Ook zit een verlengstukje bij waarvan ik niet weet waar deze voor dient. Eerste indruk is dat hij een mooi en strak design heeft. Nadat ik hem aan heb gezet, loodste hij me gemakkelijk door de instellingen heen zodat hij binnen no-time geïnstalleerd was. Ik moest direct uit een aantal opties kiezen maar gelukkig zijn deze gemakkelijk later aan te passen. Ondanks dat ik al jaren een ander besturingssysteem gebruik, kon ik makkelijk wennen aan deze telefoon. Het spreekt best voor zich. De camera maakt mooie foto's. Het enige waar ik niet aan kon wennen was de grootte. Voor mij is hij net een maatje te groot maar goed, dat weet je wanneer je voor dit toestel kiest. Hij past nu niet meer in mijn broekzak. De batterij gaat lang mee waardoor je je geen zorgen hoeft te maken dat je snel zonder bereik komt te zitten. Na drie dagen (niet al te veel gebruik) hoefde ik hem pas op te laden. Samengevat; een fijne, duidelijke en kwalitatief goede telefoon die voor mij net wat te groot is om mee te nemen.

Pluspunten

• kwaliteit foto's
  • helderheid scherm
  • gebruikersgemak

Minpunten

• prijs
  • grootte

m**********@g******** 30-05-2022

Fantastische camera

Geschreven voor: OPPO Find X5

Aanvankelijk was ik wat sceptisch, Oppo is een voor mij onbekend merk en ben normaliter ook merk trouw. Nu was mijn toestel echt aan vervanging toe. De veelbelovende camera features en mogelijkheid om hem te testen trokken mij over de streep. Ik heb de Oppo vind X5 nu een aantal weken in gebruik. De telefoon heeft een voorgemonteerde screen protector en kwam met een bijgeleverd simpel hoesje, fantastisch! Zo kon ik hem meteen in gebruik nemen. Daarnaast wordt de telefoon geleverd met een usb-a naar usb-c kabel voor gemakkelijke data overdracht. De oplader is een 80W oplader, van een behoorlijk flink formaat. Wat hem voor mij minder geschikt maakt om hem mee te nemen in mijn handtas. Gelukkig is dat ook niet nodig, hij is namelijk in een kleine 3 kwartier opgeladen en de batterij gaat rustig 2 dagen mee! Met 72mm is deze telefoon enkele mm smaller dan mijn voorgaande telefoon, wat maakt dat hij net wat prettiger in de hand ligt. De batterij gaat verbazingwekkend lang mee. Waar ik voorheen elke avond mijn telefoon aan de oplader moest leggen, gaat deze rustig 2 volle dagen. Deze telefoon sprak mij met name aan om de camera functies en WAUW, ik ben niet teleurgesteld! Wat er voor mij meteen uitspringt zijn de prachtige kleuren. De foto op het scherm lijkt echt een directe weergave van de werkelijkheid. Ook foto’s in schemer of nachtmodus geen enkel probleem. De portretstand is ideaal om prachtige shots te maken van mijn kinderen als ik even geen tijd heb om bezig te zijn met instellingen. De groothoek optie is ook een geweldige toevoeging waar ik graag gebruik van maak. Er zijn nog vele instellingen die ik moet gaan ontdekken, evenals de macrolens heb ik nog niet kunnen testen. Ook met de front camera maakt hij prachtige scherpe foto’s met mogelijkheid tot portretstand. Groot pluspunt tov mijn huidige telefoon waar de kwaliteit van de front camera matig is. Ik vind het nu al een mooie vervanging voor mijn spiegel reflex op momenten dag het niet zo handig is die mee te slepen. Ook video’s maken gaat op en top met deze telefoon. Prachtige kleuren, scherp beeld en mooi geluid. Ik ben vooralsnog vol lof over deze telefoon en mis mijn oude toestel geen seconden.

Pluspunten

• Camera
  • Batterijduur

Minpunten

• Prijs

Longzeh 26-05-2022

Compleet en goed

Geschreven voor: OPPO Find X5

De Oppo Find X5, voor mij een goed en compleet toestel.

De pluspunten zijn voor mij:
-Prachtig AMOLED scherm met 120hz verversing
-Goede camera's.
-Ultra snel laden (80W). Het laden gaat ook echt super snel.
-Compleet met hoes en screenprotector. In de beginperiode zelfs geleverd met Oppo oordopjes, kevlar case en watch.
-Snel door zijn Snapdragon 888 processor, 8gb werkgeheugen en 256gb opslag.
-Vingerafdruksensor onder het scherm.

De nadelen:
-Accuduur kon naar mijn mening iets beter. Hier moet ik wel bij vermelden dat ik een "zware" gebruiker ben. Ik heb zaken als gps, bluetooth standaard aan. Vaak zet ik de hotspot aan voor wifi op de tablet of toestel voor de kinderen.
-Toestel heeft geen IP rating. Voor mijn gevoel toch eng bij een buitje of bij het zwembad.
-GPS bepaling niet altijd accuraat in gebouwen. Oplossing voor mij ligt om scannen via wifi en bluetooth aan te zetten. Met deze functies aan werkt het naar behoren.
-Vergeet niet dat er geen sd-kaartlezer en 3.5mm aansluiting op zit. Dit is echter bij veel toestellen zo. Troost is dat de 256gb opslag standaard is en een koppeling met oordopjes zo is gemaakt.

De X5 heeft een schermratio van 92 procent. Het is een relatief groot toestel met een scherm van 6.55 inch, maar is voor mij goed te bedienen met een hand, doordat de randen erg klein zijn gemaakt. Het toestel ziet er naar mijn mening erg strak uit. Er zit fabrieks af een screenprotector er op. Dus geen bobbels en bulten, want je hoeft niet zelf te plakken. De vingerafdruksensor zit in het scherm. Het herkennen van mijn vingerafdruk gaat goed. Bij natte handen, werkt dit wel minder goed. De selfiecamera is mooi in het scherm verwerkt en valt niet op. De camera's aan de achterzijde maken prachtige foto's. Er zijn veel instelmogelijkheden. Ik maak veel gebruik van de portret functie. Deze maakt naar mijn mening een mooie DOF om de foto. De standaard app reageert zeer vlot. In zijn algemeenheid voelt het toestel altijd vlot bij allerdaagse zaken. Het geluid uit de luidspreker is goed. Doet zeker niet onder voor vergelijkebare smartphones. Het toestel is voorzien van android 12 met Color os. Inmiddels zit deze beveiligingsupdate van 5 april al gekregen. In het begin moest ik even wennen aan de schil. Inmiddels ben ik ermee vertrouw. Veel is aan te passen. Zou ik dit toestel aanraden? Zeker. Prachtig toestel met veel voordelen.

Pluspunten

• Super snel laden
  • Goede camera's
  • Prachtig AMOLED scherm

Minpunten

• Geen 3.5mm jack en geen ruimte voor sd kaart
  • Accu duur valt tegen

j*********@h********** 23-05-2022

Duur maar waard

Oppo find x5

Ik vond de telefoon qua prijs erg duur , hier schrok ik ook wel even van.
Maar de specificaties waren goed, dus ik probeerde het gewoon!

En wat is ie mooi!
Mooi groot beeldscherm (waar ik in het begin wel wat aan moest wennen) en een zeer lange batterij levensduur . Ook met de 80watt mee geleverde oplader is die binnen een half uur weer helemaal opgeladen!

Er zit ookal een screenprotector op geplakt als je hem binnen krijgt en een achterkant hoesje bij.

Ik ben tevreden, ondanks dat ik hem duurder vond.

Pluspunten

• Lange batterij
  • Hoesje en screenprotector zitten erbij
  • 80watt snellader

Minpunten

• Groot beelscherm
  • Duur

v****@l****** 21-05-2022

Oppo X5 een toptelefoon met uitstekende camera

Geschreven voor: OPPO Find X5

De Oppo X5 is een hele mooie smartphone met een goede camera. De telefoon is gebruiksvriendelijk, de software is handig in gebruik en je kan veel zelf instellen van lettertype tot verschillende soorten trilfuncties. De camera maakt hele mooie foto's en de verschillende opties zijn erg fijn. De batterij gaat een dag mee bij intensief gebruik. Maar door de snellaadfunctie is je telefoon zo weer opgeladen! Echt fantastisch! Na +- 30 minuten is de telefoon volledig opgeladen. De prijs-kwaliteitverhouding kan beter. Er zijn natuurlijk ook vergelijkbare telefoons voor minder geld, maar qua design steekt de Oppo X5 er wel bovenuit.

Pluspunten

• Camera
  • Snellaadfunctie
  • Gebruiksvriendelijke interface
  • Promotiepakket

Minpunten

• Batterij gebruik bij intensief gebruik
  • Prijs is wat aan de hoge kant

WilmaDL1970 21-05-2022

OPPO Find X5 256 GB / zwart / 5G

Geschreven voor: OPPO Find X5

Ik heb deze telefoon nu zo'n 2 weken in gebruik en wat een fijn toestel!
Hij werd heel compleet geleverd incl. reeds aangebrachte screenprotector en een bijgeleverde back cover.
Met de ook meegeleverde usb-hub was het gemakkelijk om mijn oude toestel te klonen.
Het toestel draait stabiel en ik heb geen problemen ervaren, alleen een aantal keren met navigeren via Google maps was er even geen verbinding.
De foto's zijn top en ook met filmen is het beeld stabiel!
De batterij houdt het net géén dag vol maar aangezien hij binnen 30 min weer volledig opgeladen is, is dat geen enkel probleem!
Ik ben tevreden!!

Pluspunten

• Goede camera
  • Super snelle laadtijd

Minpunten

• Batterij snel leeg bij intensief gebruik

M**d 20-05-2022

Verrassend goede telefoon

Geschreven voor: OPPO Find X5

De Oppo verrast direct na ontvangst: Hij wordt geleverd met screenprotector, hoesje, snellader en usb-hub. Hij is echt direct klaar voor gebruik.

Wat direct opvalt is de snelheid van het reageren. Je drukt op een knop en direct is er resultaat. De gezichtsherkenning werkt snel en fijn, de vingerafdruk duurt echter een stuk langer. Tenminste bij het inloggen, want bij het gebruik van de vingerafdrukscanner in apps (zoals die van de bank) werkt het weer snel.
Bellen, internetten, appen, de gewone dagelijkse dingen gaan soepel. Pas als ik mijn oude Android weer eens gebruik valt mij op hoe traag deze is of beter gezegd; hoe snel de Oppo is. Dat werkt heel prettig en went snel.
Qua foto's verrast de Oppo mij echt, hoewel deze hier natuurlijk wel mee adverteert komt het ook echt overeen met de werkelijkheid.
Van groothoek tot wel 20x inzoomen, hij kan het allemaal. Met het inzoomen gaat wel kwaliteit verloren, maar dat kan ook niet anders. Selfies maken gaat simpel en zijn van grote kwaliteit: je steek je hand op en 3 tellen laten wordt de foto gemaakt.
Een bevriende fotograaf vertelt mij dat hij onder de indruk is van de kwaliteit van de foto's en de kleurweergave, ook in de schemering.

Er komt goed geluid uit de Oppo, zeker voor een telefoon. Maar om het echt goed te kunnen beoordelen, heb ik het geluid vergeleken met andere telefoon. Dan valt op dat het geluid van de Oppo wel wat holler klinkt, alsof de muziek wordt afgespeeld in een holle ruimte. De combi met de oortjes (Oppe Enco X) is top, het biedt een Dolby Atmos beleving en met goede ruisonderdrukking.

En dan de batterij: hoe lang gaat deze mee? En eerlijk gezegd weet ik het niet precies. Hoe dat komt? Door de accu en meegeleverde snellader is de telefoon binnen no time opgeladen. Zodra ik zie dat de batterij onder de 30% is leg ik de telefoon een minuut of 10 weer aan de lader is kan hij er weer de hele dag tegenaan.

Zijn er dan dingen waar ik niet blij mee ben?
Ja, de meldingen zijn soms irritant (wifi-bellen). Een hoejse of screenprotector is lastig te vinden. vind ik het grote toestel nog lastig te bedienen. Vooral als ik maar 1 hand vrij heb en ik iets moet aantikken aan de andere kant van het scherm. Maar als ik later weer Netflix zit te kijken op de telefoon ben ik erg happy met het grote en heldere scherm.

Al met al ben ik heel blij met de telefoon en raad hem zeker aan.

Pluspunten

• Compleet geleverd
  • Snel laden
  • Goede foto's

Minpunten

• Aan de prijs
  • Hoesjes lastig te vinden

Mysteriewoman 20-05-2022

Super mooi, strak toestel met ongekende mogelijkheden!

Geschreven voor: OPPO Find X5

Mijn enthousiasme over dit toestel kwam pas wat later, na een wat moeizame. Het overzetten van mijn gegevens verliep niet helaas niet geheel vlekkeloos. Maar dan kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben. Ook moest ik alle apps er opnieuw op zetten omdat het een ander besturingssysteem is. Maar eenmaal voor mekaar, is het, het allemaal waard !
Het toestel wordt compleet geleverd, naast een stekker, datakabel zit er ook een hoesje bij. En ook nog een adapter zodat je bijvoorbeeld, gemakkelijk je toestel op elke aan kan sluiten om e.e.a. over te zetten. Zo compleet heb ik het nog niet eerder bij andere telefoontoestellen gezien.
Het toestel voelt robuust, degelijk aan. En ziet er heel mooi, strak en trendy uit, ook het ronde scherm is voor mij een nieuwe ervaring, waardoor alles toch groter lijkt. Het beeld is echt glashelder te noemen, schitterende kleuren, en ook de foto’s die je maakt geven levensechte kleuren. Ook ’s nachts een foto maken geeft hele mooie beelden.
Wanneer je tijdens activiteiten, filmt en/of en fotografeert, krijg je geen bewegende beelden meer door de stabilisatie-modus. De vele opties voor het maken van een foto, zijn haast net zo uitgebreid als op een fototoestel, van portret tot panorama tot groothoek. De batterij is wel sneller leeg dan mijn andere toestel die toch ook al bijna 3 jaar oud is. Maar door het hele snelle opladen is dat zo verholpen, na een kwartiertje opladen kan je er weer tegen aan. En met een half uurtje is hij al vol. Kortom een zeer veelzijdig toestel. Het is even wennen qua bediening als je van een ander besturingssysteem af komt, maar daarvoor heb je een fantastisch toestel met ongekende mogelijkheden. En nadeeltje als je wat kleine handen hebt is dat je hem niet zo goed kan bedienen met 1 hand.

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • snel opladen
  • compleet geleverd

Minpunten

• iets te groot

maikelvds 20-05-2022
Geschreven voor: OPPO Find X5

Eerste indruk van de X5 is meer dan voldoende! De telefoon ligt lekker in de hand en heeft voor mij precies de goede grote. De telefoon kwam met screen protector en hoesje, erg fijn! Door een actie van Oppo kreeg ik ook een horloge, oortjes en een extra hoesje. Super simpel hoe de telefoon verbinding maakt met het horloge en de oortjes. Na een vakantie in Turkije veel foto's gemaakt, zeker tevreden met de camera. Prima foto's gemaakt in verschillende standen. Erg gebruiksvriendelijk. Het herstellen van apps en bestanden van mijn oude android telefoon ging ook bijzonder soepel. Alles was snel verbonden en up and running. De batterijduur moet ik nog even aan wennen. Vorige telefoon was groter en daardoor een grotere batterij. Maar met normaal gebruik is de batterijduur meer dan voldoende. Al met al heel erg tevreden na de telefoon ruim 2 weken in gebruik te hebben.

Marieke van der Aalst 18-05-2022

Telefoon met goede specs en camera, een beetje aan de prijs

Geschreven voor: OPPO Find X5

Top telefoon van Oppo, wel een beetje aan de prijs

Sinds 2 weken heb ik de Oppo Find X5 in mijn bezit. De Oppo Find X5 kwam met een 80W lader en een USB-A naar USB-C kabel voor data overdracht. Dit laatste maakte het overzetten van m’n oude gegevens naar m’n nieuwe telefoon enorm eenvoudig en hoefde ik niet bang te zijn dat foto’s of bestanden verloren zouden gaan.
Voor mij is dit m’n eerste telefoon met een afgerond beeldscherm. Het voordeel hiervan is dat je beeld letterlijk tot de rand doorloopt zonder dat je telefoon dik of lomp aanvoelt. De telefoon weegt 196 gram en heeft een 6.55”scherm. Wat mij betreft een formaat wat lekker in de hand ligt.
De afwerking is mooi, het matzwarte glas van de achterkant is wat glad in je hand maar ziet er high-end uit.
Het scherm heeft ambient lighting, iets wat een geek als ik natuurlijk aanspreekt. In plaats van standaard kleurweergave past het scherm zich aan. Het ziet er natuurlijk en mooi uit maar nadeel is het meteen merkbare batterijverbruik. Idem geldt dit voor de HDR video mode die de helderheid van het scherm altijd hoog houdt waardoor je batterij sneller leeg loopt.
De geluidskwaliteit is prima en ook bij hogere volumes krijg je weinig distortion. De bas mag van mij nog voller maar dat heeft waarschijnlijk te maken met mijn voorkeur voor rock muziek.
De Oppo Find X5 heeft een camera waar vooral de natuurlijke weergave van de kleuren me verbaasde. De foto op het scherm lijkt een directe weergave van de werkelijkheid.
Wanneer je echter een wide-shot neemt of panarama foto worden de kleuren relatief donker, iets waarvan ik hoop dat Oppo het met een update verbeteren zal.
Op de camera zitten enkele handige automatische functies. Een macro foto maak je wanneer je ergens dicht op komt en geeft dan juist heel secuur details weer. Nog een fijne automatische feature van je camera is de night-mode die automatisch aan gaat bij beperkt licht. Ook in night-mode duurt het nemen van een foto maar een seconde en ook dan krijg je gedetailleerde, scherpe foto’s.
De batterij van 4800 mAh blijft me verbazen. Na een dag gebruik heb ik nog gemiddeld zo’n 30-40% capaciteit over waardoor ik m’n telefoon niet meer elke nacht aan de lader hoef te leggen. Dit ook omdat de batterij met de bijgeleverde snellader na ongeveer een half uur weer helemaal vol is.
Nadeel aan de telefoon voor veel anderen zal de prijs zijn hoewel je daar wat mij betreft wel echt waar voor krijgt.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Snelladen
  • Geluid
  • Ambient Lightning
  • Camera

Minpunten

• Prijs
  • In panorama of wide shot zijn de kleuren donker

r*********@g******** 17-05-2022

Wat een toptelefoon!

Geschreven voor: OPPO Find X5

Ik ben echt ontzettend blij met deze telefoon. Het is een supersnel apparaat met een uitstekend scherm en een mooi design (tenminste niet zo'n eenheidsworst met deze camera-opstelling).

De kleuren zijn echt prachtig en niet zo verzadigd als bij de grote concurrent uit Korea ;-)

Android is altijd fijn en de schil die Oppo er overheen heeft gezet (Color OS) werkt zeer prettig. Er is weinig bloatware aanwezig. Het is even afwachten hoe goed Oppo is met versie-updates en beveiligingsupdates maar ik heb er alle vertrouwen in. De meeste merken doen dit in ieder geval goed bij hun vlaggenschepen.

De accu gaat lekker lang mee en de oplaadtechnologie zorgt ervoor dat er supersnel geladen wordt. Wat een powertoestel is dit!

De fotokwaliteit is erg goed. Ik heb nog nooit een telefoon gehad die zulke goede foto's maakte. Goed beeldstabilisatie ook. Ik heb ook foto's in de avond geschoten en waar het beeld bij m'n oude toestellen altijd korrelig werd, is de kwaliteit nu superscherp. Als het gaat om video's opnemen: de stabilisatie zorg ervoor dat alles er supersteady en scherp uitziet.

Kortom, wat een toptelefoon. Ik zou geen andere meer willen.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Fotokwaliteit

Minpunten

• Prijs

pictuner 16-05-2022

Een toestel dat prima functioneert

Geschreven voor: OPPO Find X5

Het is een prima Android telefoon. Je betaalt wel vooral voor de hele goede camera en de grote accu. Daarmee zou ik hem alleen aanschaffen als je overal foto's van maakt

Pluspunten

• goede camera
  • grote accu

Minpunten

• prijs
  • bijzondere toetsencombinaties ingesteld

Bianca Zijlstra 14-05-2022

Prachtige telefoon, mooi design en werkt fijn!

Geschreven voor: OPPO Find X5

Het is een super mooie telefoon om te zien, fijn in gebruik! Mooie heldere kleuren en hij maakt prachtige foto's. De video's vind ik zelf wat mindere kwaliteit, beetje blokkerig
Gegevens overzetten gaat heel soepel, met de kabel verbinden aan je oude telefoon en het is zo gebeurd.
Bij de telefoon zit een hoesje meegeleverd, ietswat zacht hoesje maar het beschermd de achterkant wel
Veel geheugencapaciteit op de telefoon

Pluspunten

• Mooi schem, fijn formaat
  • Heldere foto's
  • Gegevens overzetten gaat super snel
  • Opladen van 0 tot 100% in 25 minuten

Minpunten

• Video's wat blokkerig
  • Kan geen mapjes maken met apps

Rick vd Zanden 11-05-2022

Aanrader

Geschreven voor: OPPO Find X5

Een fijne ervaring met de Oppo X5, het is een prima toestel. Wordt dagelijks en met regelmaat gebruikt. Toch kan ik ruim twee dagen met een batterij doen. Verder een goede camera en een heldere beeldkwaliteit. Snelheid is super, het opstarten van spelletjes of de processor gaat erg vloeiend! Screenprotector zat automatisch op de telefoon, een hoesje werd bijgeleverd. Erg fijn!

Pluspunten

• Goede foto's
  • Snel opladen met oplader

Minpunten

• Bestanden niet over te zetten vanuit oude telefoon

J herder 10-05-2022

Blij verrast

Geschreven voor: OPPO Find X5

Ik heb de oppo x5 nu een maandje in m'n bezit ongeveer en ben echt positief verrast. Ik had nog nooit van oppo gehoord dus was wat sceptisch. Maar werd al direct blij toen ik de telefoon uitpakte. Er zat namelijk een lader bij! En nog een snelladder ook. Daarnaast kreeg ik door een aanbieding ook nog een smartwatch, draadloze oortjes en een extra hoesje er gratis bij. Er zat trouwens ook al een hoesje bij en een screenprotector er al op. Dus echt qua accessoires superrr uitgebreid echt heel fijn!
Verder is het beeld echt prachtig, ontzettend veel mooie kleuren en heel helder beeld. De telefoon is groot maar niet te groot. Het werkt heel snel en overzetten van m'n oude gegevens van m'n oude telefoon was ook zo gebeurd door het connectortje die erbij zat.
De foto's en filmpjes zijn prachtig. Zelfs savonds kan je gewoon mooie foto's maken.
De batterij gaat een stuk langer mee (hoef de telefoon maar 1x in de 2 dagen op te laden) dan m'n vorige telefoon en het opladen is met de snelladder echt zo gebeurd dus kan makkelijk even tussendoor.
Kortom ik ben echt heel enthousiast over deze telefoon en zou deze zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Super mooi beeld
  • Veel accessoires
  • Laad super snel op

Minpunten

• Geen gevonden misschien de prijs..

JU1975 09-05-2022

Binnen drie kwartier toestel volgeladen

Geschreven voor: OPPO Find X5

Wat een fijn toestel is dit zeg, heb de OPPO Find X5 - 256GB - Zwart en de eerste ervaringen ermee zijn heel positief. Werkelijk alles (tot en met app plaatje in begin scherm) is naar eigen smaak af te stellen.
Wat is zelf ook als erg fijn ervaar is dat het een groot toestel is maar dat dit vooral in de lengte uitkomt, zodoende is het toestel prima in 1 hand beet te houden.
Ook erg fijn is de lader binnen drie kwartier is de accu gewoon naar 100% opgeladen!

Pluspunten

• snelheid laden
  • breedte van scherm
  • lengte van scherm
  • alles aan te passen

Minpunten

• "naamsbekendheid"

y**********@k********* 09-05-2022

Geweldige telefoon

Geschreven voor: OPPO Find X5

ben echt positief verrast.met mijn nieuwe telefoon van oppo het overzetten van gegevens ging heel makkelijk.
Het opladen super snel de batterij gaat echt lang mee in een half uurtje is hij helemaal vol .verder is de indeling van de telefoon helemaal geweldig .dan de foto's die je er mee kan maken is echt van een ander kaliber de nachtfotografie de video's
De foto's prachtig geen wazige foto's meer omdat ik mijn toestel iet stil kan houden ,echt een uitkomst .
Ik ben super enthousiast .

Pluspunten

• Snel opladen
  • Mooi foto's en video's
  • Grote batterij inhoud

Thomasminnee 07-05-2022

Superphone

Geschreven voor: OPPO Find X5

Strak design, snelle processor en goede camera. Niks slechts over te zeggen

Pluspunten

• Goede camera
  • Snel
  • Groot geheugen
  • Goed scherm

Minpunten

• Geen 3,5mm aux
  • Geen geheugenkaart

StYnn. 03-05-2022

Een echte camerasmartphone

Geschreven voor: OPPO Find X5

Mijn vorige android-telefoon was inmiddels ruim drie jaar oud en raakte toe aan vervanging. Van de Oppo X5 telefoons voldeed de 'normale' variant (dus niet de Lite of Pro) precies aan mijn eisen. Een goede camera met stabilisatie voor film, een wide-angle lens en een telefoto. De camera's presteren boven verwachting. Ik maak zelf weinig gebruik van de telelens maar de wide angle en normale lens zijn zeer scherp en doen het ook erg goed in donkere situaties. De AI-ondersteuning herkent soms situaties en biedt dan aan om de perfecte instellingen te selecteren - erg handig. De HDR functie van de camera's staat standaard aan. Dit is meestal geen probleem maar in lastige situaties (foto's met een hoog dynamisch bereik) doet deze HDR-functie soms raar. Ik zou het fijn vinden om deze standaard uit te kunnen zetten en aan te zetten wanneer ik zelf denk dat het een toevoeging zou zijn, wellicht volgt dit nog in een update.

Het scherm van de Oppo X5 is erg mooi; de resolutie is prima voor het formaat van het scherm. De kleurweergave en zichtbaarheid in zonlicht zijn erg goed. Het 120Hz scherm loopt supersoepel en ik heb nog nooit batterij hoeven sparen dus het staat altijd aan bij mij.

Het supersnelladen was een verrassing voor mij. Mijn vorige telefoon had al een vorm van snelladen maar de Oppo X5 gaat echt extreem snel. Daarbij komt dat de accu, met mijn gemiddelde gebruik, meer dan een dag mee gaat. Ik laad dus zo'n 30 minuten per dag mijn telefoon op en ga er heel lang mee vooruit.

Al met al een hele fijne telefoon. Hij is mooi, snel, gaat lang mee en de camera's doen het voor mij boven verwachting. Zeker aan te raden.

Pluspunten

• Fantastische camera's
  • Snelladen
  • Lange accuduur
  • Mooi

Minpunten

• HDR functie werkt soms minder goed